La Creació de Haydn per l'OBC

Ofèlia Roca 19-11-2009

L'Auditori, 8 de novembre de 2009

-Die Schöpfung Hob XXI: 2  de Franz Joseph Haydn

Oratori en tres parts per a solistes, cor i orquestra

Ruth Ziesak, soprano

Steve Davislim, tenor

José Antonio López, baríton

Cor de cambra del Palau de la Música Catalana

Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya

Víctor Pablo Pérez, director

 

En aquest concert vàrem poder assistir a una versió excel·lent de la Creació de Haydn. Víctor Pablo Pérez va fer una versió de la partitura amb uns tempos excel·lents, una musicalitat profunda de gran nivell i amb una direcció nítida, les idees molt clares i autoritat i força expressiva.

La soprano Ruth Ziesak va cantar amb una veu dolça i de registre fàcil mentre el tenor Steve Davislim, amb una veu homogènia en tot el seu registre va aportar calidesa a la seva interpretació.

José Antonio López, que posseeix una veu noble i amb un timbre molt ric, va lluïr en les seves intervencions. Aquest cantant aprofudeix en les seves qualitats a mesura que va passant el temps, i posseeix una gran expresivitat emocional que sap transmetre al públic.

La feina del Cor de cambra del Palau també fou excel·lent ja que estava completament equilibrat en totes les seves veus fent un conjunt completament homogeni, amb un volum generós i de gran qualitat tímbrica que tingué com a resultat una versió brillant i enèrgica.

Pel què fa a l'OBC, que va respondre a la qualitat dels cantants, són de destacar els solos dels instruments de vent.

 

Fotografia de Fernando Bellas

Comentaris

Encara no hi ha comentaris. Fes el primer!

L'enquesta

Carregant...

Em critiques?

Fas un concert i t'agradaria que un dels nostres crítics vingués a escoltar-lo? Omple el formulari!