LPC3 és la versió 3.0 de La Porta Clàssica. Un mitjà de comunicació molt proper a la realitat musical i artística més innovadora que difon i fomenta les noves iniciatives i grups creatius emergents, i que és sensible a l'opinió i les tendències del públic
Paloma Báscones 26-01-2007

Deutsche Grammophon 00289 477 5326
Thomas Quasthoff
Bach Cantatas
Berliner Barock Solisten. Members of the RIAS
Kammerchor.
Rainer Kussmaul, violí i direcció
“Aquesta música posseeix una tremenda grandesa no només sagrada sinó també espiritual i humana que senzillament avui dia no ha perdut el seu significat”
Amb aquestes paraules s’expressà el baríton-baix Thomas Quasthoff quan encara era un nen i formava part del Kirchenchor Hildesheim al escoltar per primera vegada una cantata de Bach.
Per a Quasthoff existeix una sort de “missió cristiana” en el fet de difondre les cantates i aquesta vivència profundament personal de la música està meravellosament reflectida en la producció que aquí ens trobem. Aquest polifacètic cantant ens complau amb una correcta interpretació en quant a l’estil, domini d’una coloratura claríssima i una veu eixerida que fa difícil imaginar una manera millor d’interpretar aquesta música.
Aquest disc de la Deutsche on inclou les Cantates BWV 56, 158 i 82 per a baríton-baix, rescatant així el valor de les “petites” obres de J. S. Bach les quals han estat oblidades en major part per l’abassegadora presència d’obres com la Missa en si menor i la Passió segons Sant Mateu. Cal recordar que Bach inicià la seva obra religiosa composant cantates ja que ell “cree que su función primordial es dar gloria a Aquel que està pleno de gloria” (Josep Soler: J. S. Bach, Una estructura del dolor. Antonio Machado Libros. Scherzo Fundación. 2004. Musicalia Scherzo).
Fent gala d’una tècnica impecable i d’una gran versatilitat, Thomas Quasthoff posseeix en el seu repertori obres de Mahler i Strauss entre d’altres, interpretant la música de tal manera que fins i tot el cor més dur (que no seria el meu) és sentiria commogut per la seva expressivitat. Un exemple d’això seria els tres cicles de Lieder de Gustav Mahler amb Pierre Boulez al front de l’Orquestra Filharmònica de Viena, novetat discogràfica d’aquest mateix segell en motiu del 80è aniversari del passat compositor francès (Boulez 2005) i que el dia 11 de Febrer els varem poder escoltar per Catalunya Ràdio en l’espai Novetats discogràfiques.
“Este mundo es el mejor de los posibles... el mal es sólo la sombra que toda luz lleva implícita y se tiene que aceptar ya que lo uno presume inevitablemente de lo otro”
Josep Soler
Encara no hi ha comentaris. Fes el primer!
Carregant...