Contrastos

Josep Pascual 22-12-2012

Grant the King a long life, de Thomas Weelkes

The Choir Sidney Sussex College Cambridge; Fretwork; David Skinner, dir.

Obsidian, 2012

-Sobta la presència de l'exquisit grup de violes Fretwork en aquest enregistrament quan escoltem el primer tall a càrrec d'un cor britànic més aviat tradicional que ens recorda èpoques ja passades pel què fa a la interpretació de determinat repertori. Això no vol dir que no sigui un bon cor, que ho és, però no sembla pertànyer al mateix món interpretatiu al qual pertany el famós consort de violes. Així doncs, el contrast entre el primer track, a càrrec com dèiem del cor, i el segon, a càrrec de Fretwork és considerable. El cor representa dignament la tradició coral britànica i l'ensemble ens parla de l'historicisme més rigorós i íntim. Al tercer track, un orgue de cambra i una veu solista prenen protagonisme als primers moments i tot seguit irromp el cor. Les coses semblen reconduir-se pel què fa a la coherència i el recolliment que ens proposava Fretwork va guanyant. I així va tot el programa fins que acaba, alternant climes i interpretacions contrastades. El conjunt convenç en línies generals - sense entusiasmar - malgrat que puguem pensar que el cor no hagi estat la millor opció per aquest repertori amb Fretwork. En tot cas, és una opció, i no hi ha massa per triat si pretenem apropar-nos a Weelkes, un dels més grans madrigalistes anglesos. Amb el que diem no volem dir, com ja hem apuntat, que el cor no doni la talla, més aviat al contrari, i un disc amb ells sols funcionaria, però compartir cartell amb Fretwork és una altra cosa. De fet, cada track per separat funciona. Al conjunt, però, li manca coherència estètica.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris. Fes el primer!

L'enquesta

Carregant...

Em critiques?

Fas un concert i t'agradaria que un dels nostres crítics vingués a escoltar-lo? Omple el formulari!